螢幕快照 2019-08-09 下午3.02.46.png

歌曲難度:★★★☆☆(適合一定程度)

颱風天大家小心風雨,待在家裡聽歌吧

今天分享James Smith的新曲Hollow

以分手後/被劈腿後與戀人分開

但還愛著的一方為主角

講述被拋下的一方心如刀割

想要逃出負面情緒卻還是想念過去的愛人

 

趕快來聽聽看吧~

—————————————

「James Smith - Hollow」

—————————————

「James Smith - Hollow」

 

Guess I’ll never know

我猜我永遠都不會知道

I thought it was impossible

一直以爲絕不可能的

I used to have it all

我曾經擁有一切

 

Down this lonesome road

到這寂寞的街道

Ain’t no home for my heart to go

這裡已經沒有我心的歸屬了

I used to have it all

我曾經擁有一切

 

But you gave me up

但你拋棄了我

When it got too much

當一切都失控

Yeah you left me here behind

對,就這樣將我遺棄在你身後

Without a reason why

沒有任何原因

 

Lost without your love

因為失去你而迷失自我

Falling from above

從天堂掉入地獄

 

Will I ever make it out?

我能走出來嗎?

Tell me what I gotta do now?

告訴我該怎麼做?

Am I going to see tomorrow?

我還能坦然面對明天嗎?

Can’t swallow this sorrow

這種悲傷難以承受

There ain’t no other love around

我的身邊沒有愛了

I’m running on empty now

我現在只是勉強撐在這裡

*「running on empty是片語:勉強支撐的意思」

Am I going to see tomorrow?

我還能撐到明天嗎?

Can’t swallow this sorrow?

這種悲傷可以承受得了嗎?

 

I’m left in the hollow

被遺棄在逃不出去的深坑裡

I’m left in the hollow

被遺棄在沒有你的深淵裡

 

Fallen in too deep

墜入深淵之中

I can’t see what’s in front of me

伸手不見五指

I’m so far out of reach

我根本沒有能力逃離這深淵

Broke me piece by piece

痛苦打擊我每一寸肌膚

Told me that you would never leave

你說過你永遠不會離開

Why did I believe?

我怎麼傻傻的相信了

 

Cause you gave me up

因為你拋棄了我

When it got too much

當一切都失控

Yeah you left me here behind

對,就這樣將我遺棄在你身後

Without a reason why

沒有任何原因

 

Lost without your love

因為失去你而迷失自我

Falling from above

從天堂掉入地獄

 

Will I ever make it out?

我會有想開的那天嗎?

Tell me what I gotta do now?

我該怎麼做?

Am I going to see tomorrow?

我能坦然面對明天嗎

Can’t swallow this sorrow

這種悲傷實在難以承受

 

There ain’t no other love around

我的身邊沒有愛了

I’m running on empty now

我只能勉強稱在這裡

Am I going to see tomorrow?

我能坦然面對明天嗎

Can’t swallow this sorrow

這種悲傷實在難以承受

 

I’m left in the hollow

我被遺棄在深淵之中

 

If I found my way

如果我走出來了

I might love again

我也許會再相信愛情

But how long will it take?

但這要花多少時間呢

But if I could choose

如果我有選擇的餘地

I’d run right back to you

我會奮不顧身跑向你

I’d run right back to you

我會努力回到你身邊

 

If I ever make it out

如果我以後能走出來

Tell me what I gotta do now?

那請告訴我現在該怎麼做?

Am I going to see tomorrow?

我還能坦然面對明天嗎

Can’t swallow this sorrow

畢竟這種悲傷難以承受

 

Will I ever make it out?

我會有走出來的那天嗎

Tell me what I gotta do now?

請告訴我現在該怎麼做?

Am I going to see tomorrow?

我還能坦然面對明天嗎

Can’t swallow this sorrow

畢竟這種悲傷難以承受

 

There ain’t no other love around

我的身邊沒有愛了

I’m running on empty now

我只能勉強稱在這裡

Am I going to see tomorrow?

我能坦然面對明天嗎

Can’t swallow this sorrow

這種悲傷實在難以承受

 

I’m left in the hollow

我被遺棄在深淵之中

螢幕快照 2019-07-29 上午10.21.40.png

 

 

arrow
arrow

    A-NI 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()