螢幕快照 2019-07-14 下午2.46.47.png

這次翻譯的是2天前才發的新曲

是才子Ed Sheeran、性感歌手Camila Cabello & 饒舌女王Cardi B合作的新歌喔!

整首歌伴隨著強烈的節奏感訴說男女一見鐘情的浪漫

歌詞參有西班牙文更展現歌曲的浪漫與熱情

有些人可能好奇為什麼是South of the Border

以我從歌詞中有西班牙文又提到布宜諾斯還有鑽石來看

應該是指「南美洲」的意思

個人理解是以這些小亮點來營造熱情浪漫的感覺

畢竟大家聽過despacito就不難理解南美的熱情吧

詳細的話如果ed sheeran有在脫口秀或是音樂節目上解釋我再補上~

翻譯的部分西語是靠google

趕快來聽聽看吧~

*順帶一提,背景的skrrr真的超洗腦的(Cardi B讚讚)*

—————————————

—————————————

[Verse 1: Ed Sheeran]

She got the mmm, brown eyes, caramel thighs

她有一對美麗棕色的大眼,焦糖色的蜜大腿

Long hair, no wedding ring, hey

長髮飄逸,而且看樣子是單身

◤ no wedding ring意指沒有帶婚戒,這邊翻作單身 ◢

I saw you lookin' from across the way

我從一路上看著你

And now I really wanna know your name

現在,我渴望知道妳的名字

She got the mmm, white dress, but when she’s wearin' less

他穿著一襲潔白的裙子,但如果她穿的再少一點

Man, you know that she drives me crazy

兄弟你懂的,那真的會讓我瘋狂

The mmm, brown eyes, beautiful smile

美麗的棕色雙眼,迷人的微笑

You know I love watching you do your thing

你做任何事情的樣子都讓我著迷

◤這句「我喜歡看你做任何事情」我把他翻的在更深情一點,兩種都不錯拉◢

 

[Pre-Chorus: Ed Sheeran]

I love her hips, curves, lips say the words

她的整個身體曲線都是那麼完美,紅唇一開一合說著

"Te amo, mami, ah, te amo, mami"

我愛你,親愛的,我愛你

這句是西班牙文,Te amo是我愛你,mami算是很口語化的親愛的◢

I kiss her, this love is like a dream

我親吻著她,一切都像夢一樣

 

[Chorus: Ed Sheeran]

So join me in this bed that I'm in

快和我一起趟下來吧

◤把床翻出來感覺有點俗氣就沒翻了◢

Push up on me and sweat, darling

俯在我身上吧親愛的

So I’m gonna put my time in

我決定把我所有的時間都拿來陪你

And won't stop until the angels sing

直到我們逝去

angels sing我的理解是上天召喚=死亡,有誤再修正

Jump in that water, be free

跳進那池解放自我的水

Come south of the border with me

和我一起到國境之南吧

Jump in that water, be free

跳進那池解放自我的水

Come south of the border with me

和我一起到國境之南吧

 

[Verse 2: Camila Cabello]

He got that mmm, green eyes, givin' me signs

他那雙碧綠的眼睛暗示著我

That he really wants to know my name—hey

「他想知道我的名字」

I saw you lookin' from across the way

你從對街就看著我

And suddenly, I'm glad I came, ay!

突然,我很慶幸我來了

Ven para acá quiero bailar, toma mi mano

牽著我的手和我一塊跳舞吧

◤西語的部分是用google翻的,有誤再修正喔

Quiero sentir tu cuerpo en mi, estás temblando

讓我感受你的身體,那顫抖的身體

◤西語的部分是用google翻的,有誤再修正喔

Mmm, green eyes, takin' your time

噢,綠眼的男孩,別著急

Now we know we'll never be the same

現在我們都知道彼此永遠不會一樣

 

[Pre-Chorus: Camila Cabello]

I love his lips 'cause he says the words

我喜歡他說

"Te amo, mami, ah, te amo, mami"

“我愛你、親愛的”

Don’t wake up, this love is like a dream

拜託別醒來,這像夢一樣的愛情

 

[Chorus: Ed Sheeran & Camila Cabello, Ed Sheeran, Camila Cabello]

So join me in this bed that I'm in

快和我一起趟下來吧

Push up on me and sweat, darling

俯在我身上吧親愛的

So I’m gonna put my time in

我決定把我所有的時間都拿來陪你

And won't stop until the angels sing

直到我們逝去

Jump in that water, be free

跳進那池解放自我的水

Come south of the border with me

和我一起到國境之南吧

Jump in that water, be free

跳進那池解放自我的水

Come south of the border with me

和我一起到國境之南吧

 

[Bridge: Ed Sheeran & Camila Cabello]

Flawless diamonds

完美無瑕的鑽石

In a green field near Buenos Aires

就在布宜諾斯艾利斯旁的綠色平原

Until the sun's rising

直到太陽升起

We won't stop until the angels sing

我們不會停止直到逝去

Jump in that water, be free

跳進那釋放自我的池水

Come south of the border with me

和我一起到國境之南吧

Jump in that water, be free

跳進那釋放自我的池水

Come south of the border with me

和我一起到國境之南吧

 

[Verse 3: Cardi B & Camila Cabello]

(Bardi, uh)

You never live 'til you risk your life (Life)

只有冒著生命危險才會感受到你真正活著

You wanna shine, you gotta get more ice (Ice, ice, oh)

想要發光發熱就要承受磨難

Am I your lover or I’m just your vice? (Woo, yeah yeah)

我是你的情人還是你的附屬品?

A little crazy, but I'm just your type (Okurrr)

這有點瘋狂,但我就是你的菜

You want the lips and the curves, need the whips and the furs

想要得到如此完美的我總該付出點代價

And the diamonds I prefer, and my closet his and hers, ayy

送上我最愛的鑽石,陪我瘋狂購物

You want the lil' mamacita, margarita (Margarita)

I think that Ed got a lil' jungle fever, ayy (Woo!)

我想Ed有點發燒了

You want more then? (You want more then?)

你想要更多嗎

Sound borin' (Sound borin')

聽起來很無趣啊

Legs up and tongue out, Michael Jordan, uh (Uh)

想麥可喬丹踢起腿唱起歌吧

Go explorin' (Woo, woo), somethin' foreign (Skrrt, skrrt)

來探索那些未知

Bust it up, a rain forest, it be pourin', yeah

搞砸吧,像在暴雨的熱帶雨林

Kiss me like you need me, rub me like a genie

像你需要我ㄧ樣親吻我,把我當你的瓶中精靈

Pull up to my spotted Lamborghini

在我的藍寶堅尼旁停下

'Cause you gotta see me, never leave me (Never leave me)

因為你總得看我而且離不開我

You got a girl that could finally do it all

Drop a album, drop a baby, but I never drop the ball, uh

*橘色部分個人覺得怎麼翻都怪,先pass*

 

[Pre-Chorus: Ed Sheeran, Camila Cabello, Both]

So join me in this bed (This bed) that I'm in (That I'm in)

快和我躺進柔軟的床裡

Push up on me and sweat, darling (Oh no, no, no)

在我身上搖擺吧

So I'm gonna put my time in

我要把所有的時間都給你

And won't stop until the angels sing

直到我死亡都不會停止

Jump in that water, be free

和我一起解放自我吧

Come south of the border with me

和我一起到國境之南吧

Come south of the border, border (Hey)

到那熱情似火的南邊

Come south of the border with me

和我一起到國境之南吧

Come south of the border, border

和我一起到國境之南吧

Come south of the border with me

和我一起到國境之南吧

Jump in that water, be free

釋放自己吧

Come south of the border with me

到那熱情似火的南邊

Jump in that water, be free

釋放自己吧

Come south of the border with me

和我一起到國境之南吧

 

—————————————

Rap的部分真的有點難度啊

 

2019card .png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    A-NI 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()