前陣子被這首歌的迷幻風格吸引

然後被洗腦了好一陣子

現在要來洗腦別人了

魔性小人坏笑_魔性小人_坏笑表情

 

整個MV風格獵奇又迷幻(很Billie)

然後我們Billie Eilish就像嗑太多一樣在MV起舞

看起來很迷幻又很可愛啦

拿着枪:你这个坏东西 你也不是好东西_坏东西_东西_不是表情

來聽聽我們迷幻公主的 bad guy吧

 

 

*比起拐彎抹角的翻譯我喜歡直白的那套*

超直白翻譯來了⤵

 

—————————————

White shirt now red, my bloody nose

白襯衫被我的鼻血染紅了

Sleeping, you're on your tippy toes

睡覺時你掂起了你的腳尖

Creeping around like no one knows

偷偷摸摸的,好像沒人知道一樣

Think you're so criminal

但你就像個沒品的罪犯

Bruises, on both my knees for you

為了你,我兩個膝蓋都瘀青了

Don't say thank you or please

別感謝我也別拜託我

I do what I want when I'm wanting to

我就是個自由自在的人

My soul? So cynical

至於我的靈魂?超級憤世嫉俗的

/副歌/

So you're a tough guy

所以你是個硬漢囉?

Like it really rough guy

就是那種真的很猛的那種

Just can't get enough guy

那種永遠不滿足的傢伙

Chest always so puffed guy

胸膛永遠像剛練完一樣腫脹的傢伙

I'm that bad type

而我是那種壞女孩

Make your mama sad type

那種會讓你媽哭出來

Make your girlfriend mad tight

那種讓你女友氣炸的懷女孩

Might seduce your dad type

也許還會去勾引你老爸的壞女孩

I'm the bad guy, duh

我就是壞女孩阿.不然呢~

/副歌結束/

I'm the bad guy

我是個壞女孩

I like it when you take control

我喜歡你掌握主導權的時候

Even if you know that you don'

即使你不完全是掌握的那方

Own me, I'll let you play the role

掌控我,我就讓你當我世界的主角

I'll be your animal

我會當你的小寵物

My mommy likes to sing along with me

我媽喜歡跟我一起唱歌

But she won't sing this song

但她不會跟我一起唱這首歌

If she reads all the lyrics

如果他知道了這首歌的歌詞

She'll pity the men I know

他一定會覺得我在說的男孩很悲慘

I'm only good at being bad, bad

我最擅長的就是使壞,而且超壞

I like when you get mad

我喜歡你生氣的樣子

I guess I'm pretty glad that you're alone

我猜我應該很高興你單身了

You said she's scared of me?

你說你女友很怕我?

I mean, I don't see what she sees

但我不覺得我可怕啊

But maybe it's 'cause I'm wearing your cologne

喔 不過也許是因為他發現我身上有你古龍水的香味吧

I'm a bad guy

我就是個壞女孩

I'm a bad guy

我就是個壞蛋

Bad guy, bad guy

壞人,糟糕的人

I'm a bad-

我就是這麼壞

 

 

這首歌就像個小婊子的使壞自白阿

而且是個樂於婊的TYPE

twoa

 

 

 

 

arrow
arrow

    A-NI 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()