螢幕快照 2019-08-14 下午5.13.04.png

歌曲難度:★★★☆☆(適合一定程度)

新歌分享時間~

這首歌相較於老人家一直說『把握時光』有很大的不同

歌詞中一直提到“waste time浪費時間“

所以我去查了一下Grace VanderWaal給這首歌的小註解

順便分享給大家(以下)

螢幕快照 2019-08-14 下午5.02.53.png

整首歌的歌詞其實是在說

「我知道對方遲早會離開,捨不得也沒用但又不想馬上分開,那現在就一起浪費時間吧」

心態大概就是“雖然這個人遲早會走,現在就像在浪費時間一樣,但我樂意”

有點小任性的pop

大家快來聽聽看吧

————————————

「Grace VanderWaal - Waste My Time」

————————————

「Grace VanderWaal - Waste My Time」

 

 

Runnin' with you it's like we're in a memory

和你在一起就像在活在回憶裡

That we'll try to forget when you grow up and leave

我們盡可能忘記你在成長後離開這件事

Walkin' slow because the time's been running far

盡量走慢一點,但是時間不等人

Maybe I should grow up, leave you with a scar

也許我該有所成長,帶著傷痛也要離開你

You say "I love you" with an accent

你說『我愛你』時還帶著點口音

Then I pretend like nothing happened

我假裝什麼都沒聽見

Tell me, won't you miss Manhattan?

告訴我,你會想念曼哈頓嗎?

And even though this is pointless

就算這樣毫無意義

And even though this is hopeless

就算這樣希望渺茫

I just wanna waste my time

我就是想浪費時間

And I just wanna waste your time

而且我還想浪費你的時間

We can do anything you like

你想做什麼都可以

We can talk all night (ooh)

我們可以花一整晚的時間聊天

I'm unsure of you because I know you'll leave

但我不確定你願不願意,畢竟你最後還是會離開

You say you love me but I whisper "I don't believe"

你說愛我的時候我輕聲說『我才不相信』

Stopping moments cause I can't let it be true

想把時間停下來,因為這不能是真的

This is going nowhere but I love wasting my time with you

我還是樂於和你一起浪費時間,雖然這樣一點道理都沒有

You say "I love you" with an accent

你說『我愛你』時還帶著點口音

Then I pretend like nothing happened

我假裝什麼都沒聽見

Tell me, won't you miss Manhattan?

告訴我,你會想念曼哈頓嗎?

And even though this is pointless

就算這樣毫無意義

And even though this is hopeless

就算這樣希望渺茫

I just wanna waste my time

我就是想浪費時間

And I just wanna waste your time

而且我還想浪費你的時間

We can do anything you like

你想做什麼都可以

We can talk all night (ooh)

我們可以花一整晚的時間聊天

Just waste

所以用力浪費

My time

我的時間吧

Waste (ooh)

也浪費

Your time

你的時間吧

You say "I love you" with an accent

你說『我愛你』時還帶著點口音

And then I look away and act like nothing happened

但我撇開頭假裝什麼都沒聽見

Tell me honestly, will you miss seeing Manhattan?

你老實告訴我,你會想念曼哈頓嗎?

And even though this is pointless

就算這樣毫無意義

And even though this is hopeless

就算這樣希望渺茫

I just wanna waste my time

我就是想浪費時間

And I just wanna waste your time

而且我還想浪費你的時間

We can do anything you like

你想做什麼都可以

We can talk all night (ooh)

我們可以花一整晚的時間聊天

I'll pretend you're mine

我會假裝你是我的

Just waste my time

所以儘管浪費我的時間吧

Waste (And time will fly so)

浪費吧(然後時間就過了)

My time

我的時間

Waste (For you I'd happily waste mine)

浪費吧(為了你盡情浪費我的時間)

Your time (You have one life)

你的時間(你只有一生)

Waste, waste (And time will fly so)

浪費吧、浪費吧(然後時間就過了)

My time

我的時間

Waste (You should be wise)

浪費吧(你應該夠聰明)

Your time (For you I'd happily waste mine)

浪費吧(為了你盡情浪費我的時間)

 

螢幕快照 2019-07-29 上午10.21.40.png

arrow
arrow

    A-NI 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()