螢幕快照 2019-09-23 下午5.13.46.png

這次分享給大家的是9/19才剛發佈的新曲

作為一首抒情單曲個人認為旋律和歌詞都十分到位

而且非常適合深陷低潮的朋友聽喔

這首歌說啥.png

where the shadows end?

這首歌以一個問句作開頭

表面上是在問「黑暗將止於何處」

但我認為這句話更像一個鼓勵

說著「即使是黑暗,也有結束的一天」

整首歌以「i'll see you where the shadows end」鼓勵另一方

黑暗終會消逝,而我會看見重新振作的你,對吧?

 

如果你的朋友剛好也深陷低潮

介紹這首歌給他吧

告訴他,無論風雨再大終有結束的一天

無論黑暗再長,光明總會到來

————————————

Where the shadow ends

————————————

Where the shadow ends

 

Where the shadow ends

黑暗會在哪裡結束呢?

In the rising wind where the black waves call

在風起雲湧之時,黑暗的浪潮襲來

To the bones of ships on the ocean floor

擊打船隻的骨幹,將之拍落海底

To your hopeless heart left on the shore

徒留你無助的心在岸上

There's nothing left here anymore

這裡已一無所有

There's a great unknown from you to me

對我來說,你身懷許多謎團

And when your prayer's unheard and you don't believe

你不相信你的祈禱沒被聽見

So put your faith in the devil and the deep blue sea

你將信念託付於惡魔與深不見底的海洋

Put your trust in the light that you cannot see

將你的信任投注於看不見的光明

 

There's a darkness up ahead

前方是無盡的黑暗

I will see you where the shadow ends

但我會在黑暗結束的地方看見你

Cross the badlands to rise again

穿過廢墟後再次振作起來吧

I will see you

我會看你

Where the shadow ends

在黑暗結束後振作起來

Where the shadow ends

在黑暗結束的地方

I will see you

我會看見你

Where the shadow ends

在黑暗結束的地方

 

When you can't go round and you can't outrun

當你已無法置身事外

What lies behind, what stands in front

什麼在後方無視眈眈,什麼在前方堵住去路

Through the broken gates of kingdom come

穿過破敗的王國大門重新振作吧

I will see you again when the night is dawn

我會在黎明升起之時與你再次相遇

 

There's a darkness up ahead

在前方是無盡的黑暗

I will see you where the shadow ends

我會在黑暗結束的地方看見你

Cross the badlands to rise again

穿過廢墟後再次振作吧

I will see you

我會看你

Where the shadow ends

在黑暗結束後振作起來

Where the shadow ends

在黑暗結束的地方

I will see you

我會看見你

Where the shadow ends

在黑暗結束的地方

 

I can see the lighthouse through the smoke

在濃霧後是照亮海岸的燈塔

Everything is lost, I know

只要有人迷失方向,我會發現

Underneath the roaring of the storm

在咆哮的暴風之下

I can hear the breaking of the dawn

我能聽見黎明將要衝破黑暗的聲音

Can you see the broken rays of light

你能看見即將打破黑暗的曙光嗎

Caught into the dead of night

照亮死寂的黑夜

And I know that I'll see you again

而我知道我會再次與你相遇

Where the shadow ends

在黑暗結束後振作起來

Where the shadow ends

在黑暗結束的地方

I will see you

我會看見你

Where the shadow ends

在黑暗結束的地方

 

Can you see the broken rays of light

你能看見即將打破黑暗的曙光嗎

Calling through the dead of night

照亮死寂的黑夜

And I know that I'll see you again

而我知道我會再次與你相遇

Where the shadow ends

在黑暗結束的地方

新小卡.png

 

arrow
arrow

    A-NI 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()