螢幕快照 2019-09-07 下午3.18.38.png

歌曲難度:★★☆☆☆(適合初學者)

這首歌就像一面鏡子一樣反射著卡蜜拉和部分人

因為愛著一個人而義無反顧

你也是這種人嗎?

想必大家也有關注到自senorita後尚恩和卡蜜拉的八卦

那這邊就不多說了

我們專注在歌曲所想表達的情感上吧

 

shameless 在這首歌中雖然被翻作「厚顏無恥、無羞恥心」

但卻是一個令人驕傲的自白

在說自己厚顏無恥的同時展現的

是因為愛一個人,毫無保留、不顧一切的決心

————————————

「Camila Cabello – Shameless」

————————————

「Camila Cabello – Shameless」

 

Don't speak, no, don't try

別說話,不,別嘗試了

It's been a secret for the longest time

這個秘密已經隱瞞太久了

Don't run (Oh), no, don't hide

別跑,不,別想逃避

Been running from it for the longest time

已經逃避太久了

 

So many mornings I woke up confused

好幾個早晨,我在困惑中甦醒

In my dreams, I do anything I want to you

在夢裡,對你釋放我所有的渴望

My emotions are naked, they're taking me out of my mind

我毫無掩飾的情感,逐漸佔據我的思緒

 

Right now, I'm shameless

現在,我成了無恥之徒

Screamin' my lungs out for ya

為了你撕心裂肺地大吼

Not afraid to face it

不畏懼面對這一切

I need you more than I want to

我比想像中更需要你

Need you more than I want to

比想象中更依賴你

 

Show me you're shameless

讓我看見你厚顏無恥的一面吧

Write it on my neck, why don't ya(you)?

在我脖子上留下記號吧,這不是很棒嗎?

And I won't erase it

我不會將印記抹去

I need you more than I want to

我比想像中更需要你

Need you more than I want to

比想象中更依賴你

 

No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,現在還不想這麼做

No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,現在還不想這麼做

No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,現在還不想這麼做

No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,現在還不想這麼做

 

So we're there, now it's real

所以我們走到了一塊,這是真實發生的

Now that you have me, do you want me still?

現在你得到我了,你還會像過去一樣渴望我嗎?

My kisses are history, they go back a long time, uh

每一個吻都成了歷史,回到了過去的回憶裡

And I'm tired of loving somebody that's not mine, no

而我已經厭倦愛著不屬於我的人,再也不了

 

So many mornings I woke up confused

好幾個早晨,我在迷茫中甦醒

In my dreams, I do anything I want to you

在夢裡,我對你肆意妄為

My emotions are naked, they're taking me out of my mind (Mind)

我毫無掩飾的感情逐漸吞沒我的思緒

 

Right now, I'm shameless

現在,我已毫無羞恥心

Screamin' my lungs out for ya

為了你撕心裂肺的吼著

Not afraid to face it

不再害怕面對一切

I need you more than I want to

我比想像中更需要你

Need you more than I want to

比想像中更依賴你

Show me you're shameless

讓我看見你為我痴狂的模樣

Write it on my neck, why don't ya?

在我脖子上留下印記吧,這不是很棒嗎?

And I won't erase it

而我不會將那印記抹去

I need you more than I want to

因為我比想像中更需要你

I need you more than I want to

比想像中更依賴你

 

No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,現在還不想這麼做

No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,現在還不想這麼做

No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,現在還不想這麼做

No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,現在還不想這麼做

 

There's just inches in between us

我們之間只有咫尺的距離

I want you to give in, I want you to give in

我希望你妥協,我希望你為我讓步

There is tension in between us

我們之間有些緊張

I just wanna give in

但我願為你妥協

And I don't care if I'm forgiven

而我不在乎當被原諒的一方

*「這段有點饒口,但意思大概是不在意被別人安上罪名,即使自己沒錯」

 

Right now, I'm shameless

現在,我已毫無羞恥心

Screamin' my lungs out for ya

為了你撕心裂肺的吼著

Not afraid to face it

不再害怕面對一切

I need you more than I want to

我比想像中更需要你

Need you more than I want to

比想像中更依賴你

Show me you're shameless

讓我看見你為我痴狂的模樣

Write it on my neck, why don't ya?

在我脖子上留下印記吧,這不是很棒嗎?

And I won't erase it

而我不會將那印記抹去

I need you more than I want to

因為我比想像中更需要你

I need you more than I want to

比想像中更依賴你

 

No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,現在還不想這麼做

No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,現在還不想這麼做

No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,現在還不想這麼做

No-oh, uh-uh, don't wanna do this now

不,現在還不想這麼做

螢幕快照 2019-07-29 上午10.21.40.png

arrow
arrow

    A-NI 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()